آیا اثر گذاری درمان های دستی در فیزیوتراپی بهتر است یا درمان با کمک دستگاه ها و تجهیزات فیزیوتراپی ؟ خیلی از بیماران هنگام مراجعه به مرکز فیزیوتراپی ما در غرب تهران از قدرت دست دکتر زهرا کریمی پور سوال می پرسند. در حقیقت می توان گفت هنر دست یک فیزیوتراپیست وجه تمایز او از سایر مراکز است . درمان دستی یا منوآل تراپی ، یک روش درمانی غیر جراحی و غیر دارویی است که، نیرو توسط دست های فیزیوتراپیست به بدن بیمار اعمال می شود . متداول ترین روش های درمان های دستی شامل :
• موبیلیزاسیون
• مانیپولاسیون
• فاشیاریلیز
• استرچ
• نوروموبیلیزاسیون
• تکنیک های MET
هستند . در موبیلیزاسیون و مانیپولاسیون ، فیزیوتراپیست مفصل بیمار را به زاویه خاص هدایت می کند و بسته به نوع تکنیک حرکاتی رو به مفصل بیمار تحمیل می کند .

درمان دستی در فیزیوتراپی
درمان دستی در فیزیوتراپی

در بیشتر موارد هدف از این دو روش کاهش درد و ورم و افزایش دامنه حرکتی مفصل می باشد . دیگر روش های درمان های دستی مانند فاشیاریلیز و تکنیک های MET معمولا بر روی بافت های نرم بدن همچون عضلات و غلاف پوشاننده انجام می شود که بسیار پرکاربرد است .
همانطور که از نام موبیلیزاسیون پیداست این شیوه بر اعصاب محیطی به کار برده می شود ، بیشتر بیمارانی که به مرکز فیزیوتراپی همای سلامت مراجعه می کنند بیشتر به درمان های دستی نیاز دارند، تا جایی که می توان گفت ، هنر استفاده از دست های فیزیوتراپيست است . قدرت دست های یک فیزیوتراپیست، می تواند نشان دهنده تمایز او باشد .

دکتر کریمی پور در مرکز فیزیوتراپی در غرب تهران برای بیماران عزیز جلسه اول فیزیوتراپی ، که به منظور مشاوره انجام می شود را، رایگان انجام می دهند ،شما می توانید جهت مشاوره و تماس با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
021-44965811 – 021-44965819

فاشیاریلیز

یکی از درمان های با استفاده از دست، فاشیاریلیز است. در طی این روش هدف اولیه بازگرداندن حرکات طبیعی غلاف پوشاننده عضلات است که در بسیاری از مشکلات عضلانی گرفتار می شوند . برطرف کردن مشکلات عضلانی بدون در نظر گرفتن غلاف در بر گیرنده غیر ممکن است .
در نتیجه اصلاح هر گونه اختلال مربوط به فاشیا عضلانی ، زمینه را برای اثر گذاری بهتر درمان های بعدی با کمک فیزیوتراپی امکان پذیر می کند .
یکی از مکانیسم های اثر گذار درمان های دستی اثرات مکانیکی است .
اصلاح بد راستی های مفصلی و افزایش دامنه حرکت مفصل و بافت نرم مجاور موجب کاهش لود وارد شده بر مفصل و درد بیمار می شود . مکانیسم نورو فیزیولوژیکی، شامل کاهش درد در سطح نخاعی و فوق نخاعی است. این اثرات شامل تغییر در سطح دامنه عضلانی ، اثر در حوضچه نورون حرکتی ، کاهش فعالیت در مناطق فوق نخاعی مسئول فرایند ایجاد درد هستند .

 

درمان های دستی با کاهش درد بیمار موجب فعال شدن عضلات ناحیه آسیب می شود . کاهش درد همچنین به افزايش دامنه حرکتی کمک می کند و موجب بهبود عملکرد فیزیولوژیکی و بیولوژیکی بافت صدمه دیده می گردد . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به فیزیوتراپی همای سلامت در تهران – اشرفى اصفهانى – خ خجسته پور(باهنر) – خ سليمانى كوچه مريم -جنب داروخانه شبانه روزى ثامن – پ ٧ واحد ٥ مراجعه کنید .

با تشکر، مدیریت سایت دکتر کریمی پور، فیزیوتراپی در غرب تهران

93 thoughts on “درمان دستی یا منوال تراپی در فیزیوتراپی چیست؟

  1. guandaraf - ژانویه 28, 2023 در 3:03 ق.ظ

    tamoxifen vs arimidex 5 times greater than the normal pressure in the atmosphere, it causes your blood to carry more oxygen to the organs and tissues in your body

    پاسخ
  2. emusheste - فوریه 2, 2023 در 3:21 ق.ظ

    seromycin losartan potassium 100 mg tablet MTA Bus Time is a game changer and a service that greatly enhances our customers experience with bus travel, MTA Chairman Tom Prendergast said stromectol uk over the counter He also did a uterine biopsy, that also was negative

    پاسخ
  3. KneendA - فوریه 9, 2023 در 7:08 ق.ظ

    The formulation herein may also contain more than one active compound as necessary for the particular indication being treated, including, but not limited to those with complementary activities that do not adversely affect each other where can i buy nolvadex

    پاسخ

پاسخ

Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟