کمر درد یکی از مشکلاتی است که اغلب برای همه افراد به وجود می آید و بروز این مشکل علل مختلفی دارد. عوامل بسیاری هستند که می توانند تاثیر منفی ای بر روی کمر بگذارد. یکی از عواملی که موجب بروز این ناراحتی در خانم ها می شود استفاده از کفش های پاشنه بلند است. استفاده مداوم از کفش های پاشنه بلند می توانند موجب بروز درد در ناحیه کمر شخص شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با تاثیر کفش پاشنه بلند و کمر درد در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

تاثیر کفش پاشنه بلند بر کمر درد

هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند انگشتان در سطح پایین تری از کفش قرار می گیرد، همین امر موجب مایل شدن تمام بدن به سمت جلو خواهد شد. برای حفظ تعادل و عدم میل بدن به سمت جلو فرد مجبور است بدن خود را به سمت عقب بکشد که همین باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی در زانو، لگن و کمر خواهد شد. این وضعیت باعث می شود که فشار زیادی به تمام مفاصل ذکر شده بوجود آید و به مرور زمان باعث خشکی مفصل و آسیب دیدن آن خواهد شد.
بسیاری از اختلالات عضلانی که در هنگام راه رفتن ایجاد می شوند به دلیل استفاده از کفش پاشنه بلند می باشد. کفش پاشنه بلند باعث به سختی راه رفتن و به سختی حرکت ساق و عضلات پا می شود که می تواند مشکلات زیادی را ایجاد نماید.

تاثیر کفش پاشنه بلند بر کمر درد

کمر درد ناشی از کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند باعث می شود که فرد نتواند به صورت طبیعی بایستد، همچنین راه رفتن طبیعی را نیز دچار اختلال می کند. این راه رفتن فشار زیادی را به مچ پا، زانو، قسمت پایین کمر و لگن وارد می نماید.

هنگامی که انسان پا برهنه می ایستد، یک خط عمودی با زاویه 90 درجه ما بین بدن و پاهای وی ایجاد می شود. اما اگر زنی از کفشی با پاشنه 5 سانتی متری استفاده کند، این زاویه به 70 درجه تغییر خواهد کرد، یعنی بدن به اندازه 20 درجه در وضعیت نامناسب قرار دارد. همچنین اگر از کفشی با پاشنه 7 سانتی متری استفاده کند، این زاویه به 55 درجه تغییر خواهد کرد. یعنی 45 درجه به سمت عقب مایل می شود تا از افتادن به سمت جلو جلوگیری کند. این تغییرات و کشیدن بدن به سمت عقب باعث ایجاد تغییراتی در ستون مهره ها خواهد شد، البته به مچ پا و زانو و لگن نیز آسیب می رساند.

در اثر کشیده شدن بدن به سمت عقب وزن بدن کاملا متوجه کمر خواهد شد و از آنجایی که ستون فقرات به حالت غیر طبیعی در می آید، کوچک ترین فشاری بر کمر باعث کمر درد خواهد شد. عضلات اطراف ستون کمر، نیز کاملا جمع شده تا فشار وارد بر ستون مهره ها را کاهش دهند. در حقیقت بر عضلات اطراف ستون مهره ها نیز به همان اندازه فشار وارد می شود. فشار وارده به عضلات و ستون مهره های کمر به تدریج باعث از بین رفتن و استهلاک (کاسته شدن طول عمر مفید)، و در نتیجه دردهای مزمن کمر خواهد شد. حال تصمیم با خود شماست، آیا استفاده از کفش پاشنه بلند ارزش تحمل این همه آسیب را دارد؟

کمر درد ناشی از فعالیت های غیر معمول

کمر درد ناشی از فشار بر ستون مهره ای، ممکن است از فعالیت های بی ضرری مانند عطسه کردن، پایین آمدن از پله ای که وجود خارجی ندارد ، داخل چاله افتادن، بلند شدن و برخورد غیر منتظره با یک میله و مثال های متعدد دیگری رخ دهد . این گونه فعالیت ها بر روی فقرات که در لحظه ی وارد آمدن فشار ممکن است در موقعیت هایی مانند وضعیت خم شده، چرخیده، و قوس دار نیز باشند ، فشار مکانیکی را وارد می سازد.
به طور مثال شخصی که در حال پایین آمدن از پله می باشد و توقع دارد که ارتفاع هر پله در حدود 25 سانتی متر باشد، اما پله ای وجود نداشته یا طولش متفاوت باشد. زمانی که این شخص، پا روی پله ای که وجود ندارد می گذارد، یک مسیر 50 سانتی متر ی را طی می کند، این موضوع معمولا با یک عقب رفتن ناگهانی تنه، بر روی کمر اثر نامطلوبی می گذارد و می تواند موجب درد کمر شود.

التهاب در ستون فقرات

التهاب یک واژه پزشکی است که نبایستی با عفونت اشتباه شود. برای ایجاد التهاب، باکتری یا عامل واسطه ای وجود ندارد. التهاب فقط واکنش بافتی است که به طور ناصحیح استفاده گرديده است.
التهاب یک آسیب میکروسکوپی به بافت می باشد. زمانی که مایع در اطراف این آسیب های بافتی تجمع پیدا می کند، تورم به وجود می آید. در زمان تراوش مایع بافتی توسط مویرگ ها که سبب ورم می گردد، خونریزی میکروسکوپی نیز وجود دارد. در حقیقت ممکن است اندکی خونریزی وجود داشته باشد که در سطح خارج پوست غیر قابل مشاهده است، بنابراین توسط بیمار یا معاینه کننده مشاهده نمی شود. هنگامی که این بافت ها توسط التهاب تحریک می شوند، بلافاصله عضلات اطراف آن ها دچار گرفتگی محافظتی می گردند.

کفش پاشنه بلند و کمر درد

کمر درد به دلیل وضعیت بدنی نامناسب

در یک فرد با وضعیت بدنی بسیار نامناسب، بافت های کمر و پاها برای خم شدن و البته خمیدگی بدون درد، به اندازه ی کافی کشیده نشده و طویل نمی گردند. بنابراین، هنگامی که این فرد به سمت جلو خم می شود، تمامی بافت های حساسی که در حالت طبیعی بایستی طویل شوند به اندازه کافی طویل نشده و می توانند موجب درد گردند.
اگر کمر درد برای روز ها، هفته ها، ماه ها، یا حتی سال های زیادی در وضعیت قوس دار نگه داشته شود، عضلات کمر و سایر بافت ها ممکن است در این وضعیت دچار جمع شدگی گردند.
انعطاف پذیری کمر نه تنها با آمادگی جسمانی ضعیف، بلکه با شرایط روحی نیز ممکن است دچار محدودیت گردد. شخصی که از لحاظ روحی مضطرب است نمی تواند آرامش پیدا کند و تحت فشار است تمامی بافت های بدنش از جمله گردن، بازو و قفسه ی سینه نیز تحت فشار می باشند. تمام این بافت ها که در اثر هیجانات روحی سفت شده اند، میزان انعطاف پذیری کمر را نامحدود می نمایند و در خم شدن به جلو، همان محدودیتی که در اثر کم بودن انعطاف پذیری رخ می دهد، اتفاق می افتد.

146 thoughts on “کفش پاشنه بلند و کمر درد

  1. Eric Jones - آوریل 23, 2022 در 1:35 ب.ظ

    My name’s Eric and I just found your site homayesalamat.com.

    It’s got a lot going for it, but here’s an idea to make it even MORE effective.

    Talk With Web Visitor – CLICK HERE https://jumboleadmagnet.com for a live demo now.

    Talk With Web Visitor is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It signals you the moment they let you know they’re interested – so that you can talk to that lead while they’re literally looking over your site.

    And once you’ve captured their phone number, with our new SMS Text With Lead feature, you can automatically start a text (SMS) conversation… and if they don’t take you up on your offer then, you can follow up with text messages for new offers, content links, even just “how you doing?” notes to build a relationship.

    CLICK HERE https://jumboleadmagnet.com to discover what Talk With Web Visitor can do for your business.

    The difference between contacting someone within 5 minutes versus a half-hour means you could be converting up to 100X more leads today!

    Eric
    PS: Studies show that 70% of a site’s visitors disappear and are gone forever after just a moment. Don’t keep losing them.
    Talk With Web Visitor offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling.
    You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting.
    CLICK HERE https://jumboleadmagnet.com to try Talk With Web Visitor now.

    If you’d like to unsubscribe click here http://jumboleadmagnet.com/unsubscribe.aspx?d=homayesalamat.com

    پاسخ
  2. Pingback: 1imperceptibly

  3. Emaliaprkt - آگوست 30, 2022 در 12:42 ق.ظ

    local free dating sites
    [url=”https://lavaonlinedating.com”]dating sites without registering[/url]
    dating sex

    پاسخ
  4. Content Generator - نوامبر 12, 2022 در 8:23 ب.ظ

    👉 $5,000 FREE EXCHANGE BONUSES BELOW 📈 👉 PlaseFuture FREE $3,000 BONUS + 0% Maker Fees 📈 + PROMOCODE FOR NEWS USERS OF THE EXCHANGE 👉 [M0345IHZFN] — 0.01 BTC 👉 site: https://buycrypto.in.net Our site is a secure platform that makes it easy to buy, sell, and store cryptocurrency like Bitcoin, Ethereum, and More. We are available in over 30 countries worldwide.

    پاسخ
  5. vorbelutrioperbir - فوریه 2, 2023 در 2:31 ق.ظ

    I’m not sure why but this website is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.

    پاسخ
  6. Jickeenue - فوریه 12, 2023 در 12:29 ب.ظ

    During the first egg retrieval cycle, I felt quite anxious as a patient and had some questions about the protocol because it seemed very similar to my IUI protocol which wasn t successful for me at another clinic clomiphene 60 pills 25 mg no script usa Boas M, Forman JL, Juul A, Feldt- Rasmussen U, Skakkebaek NE, Hilsted L, Chellakooty M, Larsen T, Larsen JF, Petersen JH, Main KM

    پاسخ
  7. vialmaymn - فوریه 19, 2023 در 11:57 ق.ظ

    cialis 20mg 9 Drug Reaction with Eosinophilia and Systemic Symptoms DRESS see Warnings and Precautions 5

    پاسخ
  8. sMbPOH - آگوست 13, 2023 در 5:09 ق.ظ

    Somnolence was a commonly reported adverse reaction associated with risperidone treatment, especially when ascertained by direct questioning of patients priligy dapoxetine 2013; 88 10 1141 1146

    پاسخ

پاسخ

Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟