بهترین دستگاه فیزیوتراپی گردن چیست؟ هزینه فیزیوتراپی گردن چیست؟ برای درمان درد عضلات گردن چند جلسه فیزیوتراپی توصیه می شود؟ درد گردن بسیار ناراحت کننده است که می تواند در روند انجام فعالیت های روزانه شخص اختلال ایجاد کند، این درد در صورتی که درمان نشود به مرور زمان سبب بروز درد در نواحی شانه، بازو و دست ها می گردد. خوشبختانه امروزه فیزیوتراپی این امکان را ایجاد کرده است که بتوانیم هر گونه درد عضلانی را تنها در چند جلسه برطرف کنیم . اگر شما هم دچار درد شدید گردن هستید و راه های خلاصی از آن را نمی دانید با ما همراه باشید .

دلایل ایجاد گردن درد

گردن درد گاه می تواند بدون علت و گاهی نیز بر اثر دلایل مختلفی ایجاد گردند از جمله:

  • دیسک گردن
  • آرتروز گردن
  • بد راستایی گردن به دلیل نشستن نا صحیح
  • وارد شدن ضربه شدید به گردن مانند تصادف و یا افتادن از بلندی

فیزیوتراپی گردن

یکی از بیماری هایی که می تواند فعالیت های روزانه شما را تحت تاثیر قرار دهد، گردن درد است . این مشکل باعث محدود شدن حرکت گردن می شود و گاهی با حرکت کردن آن سایر قسمت ها همچون شانه، بازو نیز دچار درد می شوند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد گردد. یکی از روش های درمانی آن استفاده از فیزوتراپی گردن است.

فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی یکی از متداول ترین روش های درمان درد مزمن گردن است. بیشتر برنامه های فیزیوتراپی برای درد گردن شامل استفاده از روش های درمانی برای کاهش درد و یا سفتی کافی برای شروع یک برنامه ورزشی تقویت و کشش گردن است. روش ها و تمرین های خاص مورد استفاده در فیزیوتراپی و همچنین مدت زمان برنامه درمانی، می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

اهداف فیزیوتراپی برای گردن درد

فیزیوتراپی برای گردن درد به طور معمول شامل اهداف زیر است:

  • درد و سفتی را کاهش دهید.
  • دامنه حرکت سر و گردن را بهبود ببخشید.
  • تقویت گردن و عضله حمایت کننده آن
  • راهکارهایی برای جلوگیری از عود مجدد درد در نظر بگیرید.

حتی اگر درد به طور کامل برطرف نشود، ممکن است فیزیوتراپی نقش مهمی در بهبود وضعیت گردن و عملکرد حرکات روزانه داشته باشد.

درمان گردن درد شدید

طیف گردن درد بسیار گسترده می باشد. گاهی گردن درد بسیار کم بوده در حدی که نادیده گرفته می شود ولی گاهی نیز به حدی افزایش می یابد که حتی در هنگام خواب دچار مشکل خواهید شد. استراحت کردن، استفاده از مدالیته الکتریکی، استفاده از سرما درمانى و گرما درمانی، تکنیک های دستی، استفاده از لیزر باعث کاهش التهاب بیمار می شود. گاهی نیاز به استفاده از گردن بند های طبی برای بیمار است.

درمان درد گردن با فیزیوتراپی

یکی از بهترین راه کار ها برای درمان درد گردن فیزیوتراپی است، ابتدا فیزیوتراپیست وضعیت بیمار را بررسی می کند و بهترین روش را توصیه می کند . گاهی دیده می شود که پزشک تنها راه درمان گردن درد را جراحی تشخیص داده است ، اما فرد با انجام فیزیوتراپی درد گردن را بدون جراحی درمان کرده است .

روش های درمان درد گردن در فیزیوتراپی

به منظور درمان درد های گردن می توان از روش هایی مختلفی از جمله فیزیوتراپی استفاده نمود. در این روش با استفاده از مدالیته ( modality) منجر به کاهش درد و التهاب می شوند.

روش های درمان درد گردن در فیزیوتراپی

استفاده از درمان های دستی

ماساژ دادن اصولی، موبیلیزاسیون ( یا موبیلیزیشن ) که برای مفاصل و یا اندام ها به منظور رفع چسبندگی، سفتی و یا خشکی مفصل استفاده می شود.

ماساژ درمانی

گاهی تنها سفتی و درد عضلات سبب درد گردن می شود در این موارد تنها چند جلسه ماساژ درمانی می تواند سبب بهبود وضعیت عضلات گردن شود .

استفاده از اولتراسوند و TENS

این روش نیز یکی از پرکاربردترین روش درمان بدون جراحی است . اما لازم به ذکر است که این روش بسیار موقتی است ، در حقیقت استفاده از تحریک الکتریکی به نسبت تاثیر کمتری در درمان درد گردن دارد در نتیجه دکتر زهرا کریمی پور این روش را تنها در صورت لزوم به فرد توصیه می کنند .

متحرک کردن مفصل

این روش درمان بیشتر کمک به بهبود دامنه حرکتی و همچنین کاهش درد گردن می کند . لازم است تا متحرک کردن مفصل، تنها با صلاحدید متخصص فیزیوتراپی انجام شود

تمرین درمانی

با انجام این فعالیت ها می توان تا حد بسیاری دامنه حرکتی را افزایش داد و همچنین باعث تقویت عضلات گردن شد.

اصلاح پوسچر

از دلایل مهم ایجاد گردن درد، بد نشستن می باشد. با استفاده از اصلاح پوسچر می توان به اصلاح این مشکل پرداخت.

ترکشن

ترکشن یا کشش به حالتی گفته می شود که در آن با انجام حرکات کششی باعث کاهش درد در مفاصل گردن می شوند.

آیا فیزیوتراپی گردن عوارض دارد؟

از آنجا که عضلات گردن ساختار بسیار پیچیده ای دارد در نتیجه لازم است تا حتما فیزیوتراپی گردن در مراکز پیشرفته و حرفه ای و توسط فرد متخصص در این زمینه صورت گیرد . یکی از مهمترین عناصری که در ناحیه گردن وجود دارد ، طناب نخاعی است که تعیین کننده اعصاب حرکتى و حسى بخشی از بدن را فراهم می کند .

چه زمان فیزیوتراپی توصیه می شود؟

فیزیوتراپی برای گردن ممکن است در موارد مختلفی مانند موارد زیر توصیه شود:

  • درد مزمن در ناحیه گردن که مدام تکرار می شود که شناسایی دقیق منبع یا مکانیسم درد حتی بدون تشخیص، دشوار است. افزایش قدرت عضلات گردن ممکن است به آنها کمک کند تا از ستون فقرات گردنی بهتر حمایت کنند و در برابر درد مقاومت بیشتری داشته باشند.
  • بهبودی بعد از برخی جراحی های انجام شده بر روی گردن می تواند منجر به درد و سفتی قابل توجهی در هفته ها و ماه های بعدی شود. به عنوان مثال، دیسککتومی قدامی گردن همراه با جراحی فیوژن (ACDF) شامل همجوشی 2 یا چند مهره در گردن است که می تواند نحوه حرکت برخی از عضلات گردن و قسمت فوقانی پشت را تغییر دهد.
  • در چنین مواردی، فیزیوتراپی ممکن است به شما کمک کند تا به صورت سفت کار کند، عملکرد گردن را افزایش دهد و با بهبودی عضلات، از اسپاسم دردناک جلوگیری کند.
  • فیزیوتراپی برای گردن ممکن است در موارد دیگر نیز توصیه شود، مانند بخشی از یک برنامه درمانی بزرگتر برای سایر بیماری ها یا بیماری های مزمن.
فیزیوتراپی گردن

چه موقع از درمان فیزیکی درد گردن باید اجتناب کرد؟

در برخی موارد، فیزیوتراپی ممکن است به کاهش درد گردن کمک نکند یا حتی می تواند مشکل را بدتر کند. در صورت صحت هر یک از موارد زیر، فیزیوتراپی برای درد مزمن گردن توصیه نمی شود:

بی ثباتی قابل توجه ستون فقرات

بعضی اوقات ستون فقرات گردنی برای ورزش پایدار نیست، مانند مواردی مثل شکستگی استخوان مهره، یا تحلیل رفتن ستون فقرات باعث فشرده سازی نخاع یا ریشه عصب می شود. در چنین مواردی، قبل از شروع مجدد درمان فیزیکی، باید ستون فقرات تثبیت شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند. یک مسئله پزشکی اساسی جدی. اگر گردن درد ناشی از عفونت یا تومور باشد، ابتدا باید علت اصلی آن را برطرف کرد. به عنوان مثال، اگر یک تومور سرطانی باعث گردن درد شود، انجام تمرینات باعث کاهش اندازه تومور نمی شود و در عوض مشکل می تواند بزرگتر و بدتر شود. دلایل دیگری برای عدم توصیه به درمان فیزیکی نیز ممکن است وجود داشته باشد، مانند اینکه اگر بدن بیمار به خوبی درمان را تحمل نکند.

اثربخشی فیزیوتراپی

بسیاری از مطالعات بررسی کرده اند که آیا فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد مربوط به ستون فقرات، مانند درد ناحیه کمر یا گردن کمک کند یا نه. مطالعات پزشکی فعلی حاکی از شواهد متوسط ​​تا قوی است که از مزایای نقش فیزیوتراپی در کاهش درد گردن و بهبود دامنه حرکت کمک می کند. برخی از مطالعات حتی در صورت همراهی با سایر روشهای درمانی، مانند فعالیت هوازی، حتی از مزایای فیزیوتراپی نیز بهره مند شده اند.

یکی از چالش های جمع آوری داده های خوب در مورد اثربخشی یا کمبود فیزیوتراپی این است که اندازه گیری میزان موفقیت فرد در برنامه تجویز شده دشوار است. به عنوان مثال، ممکن است فردی تمریناتی با فرم ضعیف یا نه به دفعات معمول را انجام دهد، که می تواند شانس درمان را کاهش دهد.

هزینه فیزیوتراپی گردن

در بخش درمان موارد بسیاری در قسمت خدمات تاثیر دارد. تعرفه فیزوتراپی از طریق وزارت بهداشت اطلاع داده می شود و با توجه به مشکل شما، علت ایجاد مشکل و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز، نوع بيمه قیمت به شما ابلاغ می شود. بر اساس نوع بیمه اغلب می توان بخش اعظمى از هزینه را از طریق بیمه تكميلى خود دریافت نمایید.

خلاصه مطلب

در آخر می توانیم به عنوان خلاصه از مطالب بیان کنیم، همیشه درمان با کمک جراحی بهترین روش نیست ، گاهی آنچنان درد گردن شدید و غیر قابل تحمل می شود که اینگونه تصور می شود که تنها را درمان ، جراحی است .

139 thoughts on “فیزیوتراپی گردن

  1. Eric Jones - مارس 14, 2022 در 5:53 ق.ظ

    Hey, this is Eric and I ran across homayesalamat.com a few minutes ago.

    Looks great… but now what?

    By that I mean, when someone like me finds your website – either through Search or just bouncing around – what happens next? Do you get a lot of leads from your site, or at least enough to make you happy?

    Honestly, most business websites fall a bit short when it comes to generating paying customers. Studies show that 70% of a site’s visitors disappear and are gone forever after just a moment.

    Here’s an idea…

    How about making it really EASY for every visitor who shows up to get a personal phone call you as soon as they hit your site…

    You can –

    Talk With Web Visitor is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It signals you the moment they let you know they’re interested – so that you can talk to that lead while they’re literally looking over your site.

    CLICK HERE http://jumboleadmagnet.com to try out a Live Demo with Talk With Web Visitor now to see exactly how it works.

    You’ll be amazed – the difference between contacting someone within 5 minutes versus a half-hour or more later could increase your results 100-fold.

    It gets even better… once you’ve captured their phone number, with our new SMS Text With Lead feature, you can automatically start a text (SMS) conversation.

    That way, even if you don’t close a deal right away, you can follow up with text messages for new offers, content links, even just “how you doing?” notes to build a relationship.

    Pretty sweet – AND effective.

    CLICK HERE http://jumboleadmagnet.com to discover what Talk With Web Visitor can do for your business.

    You could be converting up to 100X more leads today!

    Eric
    PS: Talk With Web Visitor offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling.
    You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting.
    CLICK HERE http://jumboleadmagnet.com to try Talk With Web Visitor now.

    If you’d like to unsubscribe click here http://jumboleadmagnet.com/unsubscribe.aspx?d=homayesalamat.com

    پاسخ
  2. Pingback: 1avenger

  3. vorbelutr ioperbir - فوریه 2, 2023 در 11:55 ب.ظ

    As a Newbie, I am permanently exploring online for articles that can aid me. Thank you

    پاسخ
  4. emusheste - فوریه 4, 2023 در 9:04 ق.ظ

    The same blinded examiner RCR, an expert in gynecological pathology at HCPA, evaluated all slides and the result was expressed in whole numbers, using as a reference, a standard menstrual cycle of 28 days of duration and ovulation occurring on the 14 th day of the cycle priligy uk As expected from theory, 17 the greater the PCWP CVP difference, the greater the hemodynamic effects of IASD, on reducing both the PCWP CVP gradient and on PCWP itself

    پاسخ
  5. alcociart - فوریه 22, 2023 در 3:13 ق.ظ

    I wasn t one of them cheap cialis generic online 1 previously reported successful treatment of three patients with bruxism associated with Huntington s disease HD using botulinum toxin A BTA

    پاسخ
  6. Clayton Mckindra - فوریه 23, 2023 در 8:14 ق.ظ

    naturally like your web site however you need to check the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the truth however I will certainly come again again.

    پاسخ
  7. Pingback: dofollow High PR web 2.0 links

  8. Pingback: เครื่องซักผ้าฝาหน้า ยี่ห้อไหนดี

  9. 1xbet bonus promo code - سپتامبر 14, 2023 در 1:14 ق.ظ

    Use the 1xBet Promo Code – Get 100% up to €130 Welcome Bonus on Registration. Free bets for 1xbet and T&C explained. Other bonuses can already be received during the game. The bookmaker provides players with free bets, cashbacks, and insurance bets as an incentive. Again, the method of applying the bonus, its wager and the wagering period are specified in the terms of the promotion. promo code for free bet in 1xbet Such offers are multiple and can be used by players all the time.

    پاسخ
  10. Промокоды казино 1xBet при регистрации 2023. На ресурсе 1хБет пользователи могут не только делать ставки на спорт и другие события из разных сфер, но и получать азартные ощущения в казино. Играть можно как с машинами, так и с реальными дилерами в разделе лайв. промокод в 1xbetЧтобы привлекать как можно больше новых игроков и поддерживать интерес постоянных клиентов, на сайте 1хБет регулярно проходят акции и раздают бонусы. Самое щедрое вознаграждение могут получить новички, использовав промокод казино 1xBet. Указав его при регистрации, пользователь получит дополнительные денежные средства на первые несколько депозитов, которые сможет использовать для ставок в играх. Это сделать просто, если иметь промокод 1xbet на сегодня бесплатно. Правда, дается он при условии выполнения некоторых правил. 1xbet бонус при регистрации. Не совсем промокод, но вы все равно ставите не свои деньги, если пополните депозит, – 100% бонуса от внесенной суммы. Максимум указан в верхней части главной страницы официального сайта.

    پاسخ
  11. 2107 - سپتامبر 29, 2023 در 12:07 ق.ظ

    Attractive commponent off content. I jhst stumbled upon you website and inn accession caoital too assert tat
    I acquiire in fazct enjoyedd account yyour weblogg posts.
    Anyway I will be subscribing ffor your feeds and
    even I achievement youu get right of emtry to constantly rapidly.

    پاسخ
  12. 5467 - سپتامبر 30, 2023 در 3:46 ق.ظ

    whoah thnis weblog iis magnificent i really luke studfying your
    posts. Stay up tthe glod work! Yoou understand,
    a loot of individuaos aare searching roun ffor thijs info, you coyld help them greatly.

    پاسخ
  13. 1 x bet промокод - اکتبر 1, 2023 در 12:20 ق.ظ

    Промокод 1xbet при регистрации по увеличению бонуса до 32500 рублей на первый депозит активируется бесплатно, заполнив поле “Промокод” официальным ключевым словом в регистрационном меню при создании аккаунта:промокод 1xbet на сегодня Войти в 1xbet.com. Получить бонус на 32500 руб. По промокоду: 1XFREE777 Получить промокоды на сегодня без регистрации в 1xBet можно на сайте, где незарегистрированным пользователям предлагается ввести промо «1XFREE777». Создание аккаунта в БК – это обязательный процесс для активации промокода на ставки и использования других функций. Бесплатный промокод для 1xBet на сегодня. Использование промокода 1xBet дает возможность получить подарок от букмекера. Обычно рабочий promo code «1xБет» располагается в соцсетях или же на партнерских ресурсах.Промокод при регистрации дает право на бонус. Для этого требуется пройти регистрацию и внести на баланс не меньше 100 рублей. Также необходимо в личном профиле заполнить все обязательные поля. Для отыгрыша промокода бонусная сумма, которая равна величине депозита, должна быть 5 раз проставлена экспресс-ставками, состоящими минимум из трех событий с коэффициентами от 1.40.

    پاسخ

پاسخ

Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟